E ngā mātā waka o te motu, e ngā karangatanga maha, te iti me te rāhi, tēnā koutou katoa. He pānui tēnei e pā ana ki tētahi tūnga kei i Te Tāhuhu o te Mātauranga mō te hunga e hiahia ana ki te mahi i roto i te ao Mātauranga.
Raukura / Kaitohutohu Matua Te Ao Māori:
· He whāinga wāhi ki te pae ārahi
· Kia noho koe i te pūtahi tonu o te ekenga taumata mātauranga mō ngāi Māori
· Ka kōkiritia e koe te ekenga taumata mātauranga mō te Māori hei Māori
Haere mai, tāraia te āhua o te Mātauranga mō āpōpō.
He mea tārai e mātou te mātauranga kia rangatira ai, kia mana taurite ai ōna huanga.
Neke atu i te 3,000 ngā tāngata whai pūmanawa nui, pono ki te kaupapa, huri noa i Aotearoa, i tō mātou whakahaere, me te tini anō o ngā kāwai whakaheke, ngā reo me ngā ahurea.
Ahakoa he rerekē ngā rōpū o roto, me ngā huarahi mahi, kaupapa mahi rerekē, ka mahi mātou ia rā kia whai hua ai ngā mahi mā ia tamaiti, mā ia taiohi, mā ia ākonga taipakeke i tō tātou pūnaha mātauranga.
Mō tēnei tūranga
He tino tūnga mana-nui tēnei, kei te hoe urungi tonu o te waka, ā, he tūnga e rangona ai tō reo rautaki i roto i ngā mahi whakapiki ki ngā ekenga taumata a ngāi Māori, hei Māori. Nā te mea ko koe te Raukura, ka mahi ta hi koe me ngā kaihautū puta noa i te rāngai me te Tāhuhu anō hoki, ki te whakahohoro i te pikinga ake o te ekenga taumata o ngāi Māori.
I roto i te Tāhuhu ka riro māu e:
· Kawe te hoe whakaraupapa i te whakahaere, hei mema o tō mātou Tīma Kaihautū
· Hora whakamaherehere, tikanga ārahi hoki hei whakapiki i ngā hua taurite mō ngāi Māori, me te whakatairanga i te tuakiri Māori, i te reo me te ahurea Māori
· Tautoko i ngā Minita, i te Tumuaki mō te Mātauranga me ngā kaiarataki mātāmua kia urupare ki ngā āhuatanga o te Tiriti o Waitangi me ērā atu mea whai pānga
· Arataki tō mātou whakahaere, pūnaha mātauranga hoki kia hāngai tōna tū ki ngā ahurea, mā tōna anga e kīa nei ko Te Ara Whiti
· Whakatō ki roto i ā mātou mahi ngā āhuatanga o Te Tiriti o Waitangi, ki roto pū i ā mātou mahi me ngā whānau, ngā hapū, ngā iwi me ngā whakahaere Māori
· Arataki, tohutohu hoki i Te Hurihanganui, tō mātou rautaki hou hei whakapakari i ngā pūmanawa ahurea Māori i roto i te Rāngai Mātauranga
· Noho hei kaiarataki matua kia whakapikia ngā pūmanawa o tō mātou whakahaere kia mahi tahi me ngāi Māori
He kōrero mōu
He kaiārahi koe e mōhio nuitia ana mō tō mārama ki te Reo, ki ngā Tikanga me te Mātauranga Māori. He mea nui kia tino mārama koe ki te rāngai tūmatanui, ā, he mea hira tō āhei ki te mahi tahi me ngā Minita, ki te tāpae tohutohu tino tōtika. E rapua ana he tangata he tino pakari ōna here ki ngā iwi, ki ngā hapū, ki ngā whānau me ngā hapori Māori. Mā ō kupenga me ō toronga ki te rāngai arareo Māori e āhei ai koe te tāpae tohutohu tino tōtika, hei ārahi i ngā tātaritanga kaupapa here, whanaketanga hoki, ā, mā ēnei pūkenga e kitea ai ō painga i tēnei tūranga.
Kua rite koe ki te kawe kē i te ihu o te waka?
He whakahaere kāwanatanga tēnei, ā, ko tā te Tāhuhu tū he piri ki ngā mātāpono o te Tiriti o Waitangi, kia mahi mā ngā akonga Māori, mō ō rātou whānau, hapū, iwi hoki.
Ka kati ngā tono hei te 5pm ā te Paraire 22 Hereturikōkā/ Ākuhata 2019.
Raukura / Chief Advisor Te Ao Māori
· Leadership team opportunity
· Be at the heart of educational achievement for Māori
· Champion Māori educational achievement success as Māori
Help shape the future of education
He mea tārai e mātou te mātauranga kia rangatira ai, kia mana taurite ai ōna huanga. We work together to shape an education system that delivers equitable and excellent outcomes.
Our organisation is made up of more than 3,000 talented and committed people around New Zealand, from a wide range of backgrounds and cultures.
While we work in different groups and on different things, we all strive every day to make the biggest difference we can for every child, young person and adult student in our education system.
About this role
This is a pivotal, highly strategic and influential leadership role which focuses on Māori enjoying and achieving educational success as Māori. As the Raukura, you will work with leaders across the Ministry and the education sector to accelerate Māori achievement.
Across the Ministry you will:
· have collective responsibility for organisational leadership as a member of our Leadership team
· provide advice and leadership to help accelerate equitable outcomes for Māori and the promotion of Māori identity, language and culture
· support Ministers, the Secretary for Education and senior leaders to respond to Treaty of Waitangi business and related matters
· lead our organisation, and our education system to be culturally responsive through our Te Ara Whiti framework
· embed our approach to incorporating Te Tiriti o Waitangi into how we work with whanau, hapū, iwi and Māori organisations
· provide leadership and guidance to implement Te Hurihanganui, our new strategy to build Māori cultural capability within the Education sector
· play a key leadership role in building our organisation's capability to partner with Māori.
You will be a respected leader with a deep understanding of Te Reo, Tikanga and Mātauranga Māori. An understanding of the public sector is vital, and your ability to work with Ministers and provide trusted advice is particularly important. We are looking for someone who has strong relationships with iwi, hapū, whanau and Māori communities. Your extensive networks and relationships in the Māori medium sector will enable you to inform and provide high quality advice to guide policy analysis and development, and will be key to your success in this role.
Are you ready to make a difference?
As a government agency, the Ministry is committed to following the Treaty of Waitangi's guiding principles in our work for and with Māori students, their whānau, hapū and iwi.